Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

Цяло село е нужно,
за да се отгледа едно дете.

10 открития, които ще ви помогнат в битката за добрата форма

Искате да си върнете добрия силует, но не ви се удава? Може би науката ще ви е от полза. Някои открития могат да ви помогнат да направите това лесно и ефективно.

1. Сервирайте в сини чинии
Психолозите са категорични, че съдовете със син цвят снижават апетита. Едно от възможните обяснения е това, че този цвят не се съчетава успешно с повечето продукти. Известно ви е правилото: колкото по-привлекателна изглежда една порция, толкова повече се изяжда.

005 virtual cycling

 

 2. Съчетавайте физическото натоварване с умствено

Участници в изследване, проведено във Флорида опровергали обратната теория. Оказало се, че тези, които по време на занимания с велотренажор или бягаща пътечка, са чели или гледали видео, незабелязано за самите себе си са увеличавали скоростта и са изгорили повече калории. Използвайте този метод, за да се избавите от излишните килограми.

3. Отслабвайте по час
Ако искате да държите теглото си под контрол, планирайте основния прием на храна през първата половина на деня. По данни на испански учени, който яде по-активно до 15 часа, отслабва по-бързо и задържа оптималното си тегло. В изследването им взели участие 420 души. Анализите показали, че доброволците, които до обяд са консумирали 60% от дневния обем калории, за 5 месеца свалили 3 килограма повече от тези, които предпочитали обилната вечеря.

4. Поставете си правилни цели
Когато решите да отслабвате не казвайте: „Трябва да сваля 5 килограма за месец!“, -  а обозначете разумен интервал - „Нужно ми е да сваля от 3 до 5 килограма до началото на плажния сезон.“ Според психолозите човек по-лесно се придържа към плана си, когато има програма-миниум и програма-максимум. Такъв подход повишава мотивацията и помага да не се предадете, когато до заветната цел „минус 5 кг“ остава още съвсем малко.

5. Тренирайте по-малко
В изследване на датски учени, проведено миналата година, участвали две групи доброволци. В първата група мъжете и жените тренирали по 30 минути дневно, във втората – два пъти повече. Резултатите били изненадващи – тези които спортували само 30 минути, отслабнали средно с 2,5 кг повече. Изяснило се, че 30 минути активна тренировка са напълно достатъчни, за да се активизира метаболизма и да се изгорят калориите. След по-дълги натоварвания участниците изпитвали твърде силен глад, или прекалена умора и прекарвали останалата част от деня в почивка.


Pirospaprika

 

6. Добавете пипер
Искате да губите повече калории и да ядете по-малко? Непременно включете в менюто си червеният пипер. Капсаицинът – елемент от състава на лютият пипер активизира имунитета и потиска чувството на глад. Добавяйте по малко в омлета, пастата, ризотото и ще оцените ефекта.

7. Качете си приложение – крачкомер
Крачкомерът действително помага да държите теглото под контрол – това е потвърдили и учените от университет в Индиана, САЩ. Те установили, че приложението стимулира жените към увеличаване на физическата активност: за 12 седмици участничките в експеримента отслабнали с 1 до 3 килограма, при това без да променят режима си на хранене. Разходете се по коридора, когато говорите по телефона, качвайте се и слизайте по стълбите пеш. Ако се движите по 5 минути на всеки час – това е значителен напредък.

8. Откажете се от шоколадите, в полза на опакованите дражета.
Ако имате традиция вкъщи винаги да ви се намира нещо сладко, купувайте десерти в индивидуална опаковка – например – бонбони в хартиена обвивка. Медици от Швейцария провели мащабно изследване миналата година. Какви са резултатите: когато ни се налага да разопаковаме всеки бонбон ние изяждаме 30% по-малко, отколкото ако просто си чупим парченца от големия шоколад. Анализите показват, че всяко допълнително действие ни дава време за размисъл. Още една полезна хитрост: когато бонбоните са в пакет, отделете количество, а останалото приберете в шкафа. За да си вземете допълнително, ще трябва да извършите още едно действие.

9. Не сядайте на маса с лакомници
Проучване на холандски учени сочи, че жените са склонни да възприемат хранителните навици на тези, с които сядат на масата. Ако бързате да хапнете за обяд, рискувате да изядете повече, отколкото ви е нужно. Постарайте се да намалите скоростта, с която се храните, така ще редуцирате и теглото си.

 

4

10. Започнете деня със слънце
В хубаво време отделете няколко минути за сутрешна разходка или просто излезте на терасата с чаша кафе – това не само ще повдигне настроението ви, но и ще ви помогне да съхраните фигурата си. Скорошно изследване на американски учени показало, че хората които ежедневно прекарват по 20 минути на сутрешно слънце (до 12 часа) изпитват по-малко чувство на глад и могат да се похвалят с по-нисък индекс на телесна маса. Излиза, че причината е във въздействието на сутрешните слънчеви лъчи: те ускоряват метаболизма.

Материала подготви Янка Петкова

Последно променена в Понеделник, 27 Март 2017 22:05
Прочетена 2225 пъти

  1. Най-популярни
  2. Най-нови

Facebook