Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *

Акне - съветите на д-р Хитова

10 промени в начина ви на живот, които ще помогнат за справяне с акнето

Автор: д-р Мариела Хитова, дерматолог


Лечението на акне не е само мазане с лосиони. Може да го подобрите значително, ако направите някои промени в рутинния си начин на живот.


1. Спете повече

Според проучвания върху съня, психологичният стрес се увеличава със 145% за всеки час сън, който губите през нощта. Как се отразява върху акнето? Стресът увеличава производството на глюкокортикоиди, което води до абнормност на кожната структура и функция, а това влошава акнето. За да имате по-добър сън, понижете температурата в стаята до 18-19 градуса. Установено е, че при по-ниска температура се заспива по-лесно.

2. Променете диетата си

Някои храни водят до бързо повишаване на кръвната захар и оттам - на инсулина. Твърде голямото количество инсулин в кръвния поток води до засилена мастна секреция и разширяване на порите. Яжте повече зърнени и бобови растения и зеленчуци.

3. Правете упражнения

Упражненията отстраняват стреса и подобряват кръвната циркулация, което изпраща повече кислород към клетките и подобрява храненето им. Но помнете, че потта може да влоши акнето. Затова винаги вземайте душ с мек препарат след тренировка.

4. Пийте вода

Това ще подпомогне лесното изхвърляне на вътрешните токсини. Учени от университета в Колумбия, Мисури, установили, че след две чаши вода съществено се подобрява кръвният поток в кожата.

5. ДА на фотопротекцията

Може да ви се струва, че след ден-два на слънце кожата ви изглежда по-добре. Но възпалението след изгарянето и черните точки ще се появят. Още повече, че рискувате появата на кожен рак. Използвайте слънцезащита. Внимателно четете състава на продукта и търсете леки ингредиенти: авобензон, оксибензон, цинков окис или специализираните серии за акне.


6. Станете фен на Омега 3 мастните киселини

Омега 3 контролират производството на левкотриен B4 - молекула, която може да увеличи себума. Тя може да се намери в добавки или храни като орехи, авокадо, сьомга.

7. Почиствайте два пъти дневно

Лицето има мастни жлези, два пъти повече от останалата част на тялото. Ако не почистите мръсотията от деня - грим, прах, смог, пот - вие ще оставите порите си запушени и ще се появят черни точки и пъпки.

8. Ексфолиирайте

При суперпродукцията на мазнина или при епидермалните наслоения на тънките кожи се задържат и развиват множество патогенни бактерии. Затова леко и нежно излющвайте два пъти седмично със скраб кожата си и после нанасяйте хидратиращ лосион. Другият вариант е да посетите дерматолога си за пилинг.

9. Дезинфекцирайте телефона си

Няколко проучвания показват, че телефоните са развъдник на бактерии. През целия ден телефонът ви е изложен на бактерии от пръстите (при писане) и от лицето (при говорене). В допълнение топлината, отделяна при разговорите, помага бактериите да се размножават. Затова почиствайте телефона си всеки ден с дезинфекционна кърпичка или използвайте слушалка.

10. За препаратите за коса

“Помада акне” се причинява от продуктите за коса - лак, стилизант, балсам, шампоан. Маслото от стилизиращите продукти попада в кожата и дава тласък на бактериалната продукция обикновено по линията на косата. За да избегнете това - измивайте лицето след като пръскате или нанасяте продукт или изберете продукти без олио.

И най-вече - изберете добър дерматолог - този, когото кожата ви ще познае!

За автора:

hitova okД-р Мариела Хитова е член на Българския Лекарски Съюз (БЛС), Българското Дерматологично Дружество (БДД), УС на Дружеството по микология, Дружеството по козметична дерматология, Европейската Академия по Дерматология и Венерология, (EADV), Международната Академия по козметична дерматология (IACD), Meждународната Асоциация на лекарите практикуващи anti-aging медицина (IAPAM), Американската Асоциация по ППБ (ASTDA), Европейското дружество по козметична и естетична  дерматология (ESCAD), Свeтовната Асоциация по anti-aging медицина (WOSAAM),  Европейското дружество за нокътни заболявания (ENS).

 

 


Препоръчваме ви още:

За атопичния дерматит - съветите на д-р Хитова 
14 трика как да спазваш диетата си 
Дзен мама

Последно променена в Четвъртък, 02 Ноември 2017 11:31
Прочетена 2541 пъти
  1. Най-популярни
  2. Най-нови

Facebook